Πέμπτη, 1 Δεκεμβρίου 2016

EDUCATING Milios. Ο αυτοεξευτελισμός οφείλει να είναι απόλυτος. Αλλιώς το κόλπο "τρελάντε τους όλους" δεν πιάνει.
















www.yppo.gr  

Δελτία Τύπου

28/11/2016

Με απόφαση της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λυδίας Κονιόρδου ορίζεται το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Το νέο Δ.Σ. του Φεστιβάλ ορίζεται ως εξής: 

Πρόεδρος: Μηλιός Γιάννης, καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας, ΕΜΠ
Αντιπρόεδρος: Σταυριανός Πέτρος , Δικηγόρος
Μέλη: Κουρουπός Γιώργος, συνθέτης
Λαμπρινουδάκης Βασίλης, Ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας, ΕΚΠΑ
Γιαννοπούλου Έφη, μεταφράστρια- Κριτικός
Φωστέρη Μάρθα, Κοινωνιολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια Ιδρυτικό μέλος ΚΕΘΕΑ
Ερηνάκης Νίκος, Οικονομολόγος, Δρ Πολιτικής Φιλοσοφίας και Φιλοσοφίας της Τέχνης

Σκεπτικό της απόφασης

Η γνωστή ρήξη μεταξύ του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του είχε οδηγήσει τον θεσμό σε αδράνεια και ουσιαστικά, σε αδιέξοδο. Η απόφαση ορισμού νέου διοικητικού συμβουλίου ήταν αναγκαία ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή, σταθερή και εύρυθμη λειτουργία του Φεστιβάλ προς όφελος όλων.

Στις 1 Δεκέμβρη, ο Μηλιός ανεβάζει στην ιστοσελίδα του ένα παραπλανητικό κείμενο κριτικής δήθεν στον ΣΥΡΙΖΑ, με τίτλο "Educating SYRIZA: «Αριστερη» θητεια στους ιδεολογικους μηχανισμους του κρατους", περιπαίζοντας τη λογική και επιδιώκοντας έναν επιθετικό αντιπερισπασμό σε όσους του ασκούν κριτική για την διπλή πρακτική που ασκεί εδώ και χρόνια, κριτική και στήριξη ταυτόχρονα στον Τσίπρα.

Τί μας λέει ο Μηλιός με την πράξη και τα κείμενά του που γίνονται ταυτόχρονα;
 
"Μετέχω σε μια κυβέρνηση και την νομιμοποιώ, την ίδια στιγμή που την καταγγέλλω και καλώ στην ανατροπή της από τα κάτω"  

Είναι η στρατηγική του "διπλού δεσμού" που στοχεύει στο πάγωμα του μυαλού, την απόλυτη αδυναμία κριτικής και την αποχώρηση από τη λογική, οδηγώντας σε σχιζοφρενικές συμπεριφορές τον άλλο.  Αντιστοιχεί στην εμπλοκή της σκέψης, που προκύπτει όταν οι άνθρωποι γίνονται στόχος παράδοξων μηνυμάτων που αλληλοακυρώνονται, χωρίς να επιτρέπεται να σκεφτείς σχετικά μ’ αυτό το παράδοξο. http://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/%C2%ABan-antistatheis-xathikes%C2%BB-%C2%ABan-ypokypseis-xathikes%C2%BB-toy-nikoy-sideri 


Ο Μηλιός είναι επιστήμονας της εξαπάτησης και της χειραγώγησης. Δεν ανέβηκε άδικα τις καθηγητικές βαθμίδες του ΕΜΠ.
 
Ή μήπως νομίζει πως οι αριστεροί του πελάτες θα εξαπατηθούν από τον παιχνιδιάρικο τίτλο του άρθρου του και σε συνδυασμό με την προτελευταία γραμμή του όπου λέει : "Αλλά προς το παρόν ο ΣΥΡΙΖΑ κοιτάζει αποκλειστικά προς τα δεξιά, αγνοώντας το αριστερό άκρο του οπτικού πεδίου." θα παραπλανηθούν ακόμη μια φορά από τον απατεώνα θεσιθήρα και θα πιστέψουν πως θα εκπαιδεύσει αυτός τον ΣΥΡΙΖΑ αριστερά; 

Το αντίθετο συμβαίνει. Και έτσι συνέβαινε πάντα.
 
EDUCATING Milios. Ο αυτοεξευτελισμός οφείλει να είναι απόλυτος. Αλλιώς το κόλπο "τρελάντε τους όλους" δεν πιάνει.

Το παρακάτω κείμενο της Ελένης Πορτάλιου του δίνει μια απάντηση.



ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ
ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ  ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ

Η τοποθέτηση του Γιάννη Μηλιού στη θέση του προέδρου του Φεστιβάλ Αθηνών έγινε αντικείμενο πολυάριθμων επικριτικών, πολιτικών και σκωπτικών, σχολίων. Δικαίως ! Σε κάθε περίπτωση, στην εποχή της ανυπόληπτης μετα-δημοκρατίας ο καθένας έχει δικαίωμα στον αυτοεξευτελισμό του.

Το σοβαρό όμως πρόβλημα που ανακύπτει παραδειγματικά είναι πολύ γενικότερο και αφορά ευθέως την ανυποληψία της δημόσιας πολιτικής και της εξουσίας. Το προσωπικό σε όλα τα διαφορετικά θεσμικά επίπεδα του κράτους συγκροτεί σήμερα μια περιφερόμενη «τάξη» αρμοδίων και αναρμοδίων που μετακινείται χωρίς καμία δέσμευση απέναντι στο πολιτικό και κοινωνικό σώμα από το οποίο προέρχεται, με το οποίο συνομιλούσε και εξακολουθεί ενδεχομένως να συνομιλεί. Οι σχέσεις της άτυπης, πλην ηθικά δεσμευτικής εκπροσώπησης - όπως άλλωστε και της τυπικής - έχουν καταρρεύσει. Οι προσωπικές στρατηγικές καταπατούν βάναυσα τους όποιους κοινούς αξιακούς κανόνες. 

Μια δεύτερη πλευρά της σημερινής πολιτικής συνθήκης εμφανίζεται, επίσης, και μέσα από τη συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Αθηνών. Αναλώσιμα πρόσωπα, που επιθυμούν προσωπική προβολή και απολαβές μικροεξουσίας, διαμορφώνουν τις προϋποθέσεις αναπαραγωγής ενός καθεστώτος που έχει απολέσει κάθε έννοια κανόνων και σοβαρότητας. Τα πρόσωπα που απαρτίζουν τις διοικήσεις δημόσιων οργανισμών, συμβουλίων, επιτροπών, κ.λπ. δεν διαθέτουν συνήθως κανένα πιστοποιητικό σοβαρής σχέσης και ενασχόλησης με το αντικείμενο που θα υπηρετήσουν.
Ενώ για τον τελευταίο εργαζόμενο και για την απλούστερη σύμβαση εργασίας, το ζητούμενο βιογραφικό σημείωμα είναι πολυσέλιδο, στα δημόσια αξιώματα η γνώση και η εμπειρία αποτελούν αχρείαστες ιδιότητες του διοριζόμενου. Πρόκειται για ένα πολιτικό, κομματικό αλισβερίσι που διαλύει μεταξύ άλλων τη λειτουργία οικονομικών, εκπαιδευτικών, πολιτισμικών και άλλων θεσμών, με μοναδικό κίνητρο τη διαπλοκή κοινωνικών παραγόντων και πολιτικής εξουσίας. Ο Γιάννης Μηλιός δεν είναι αρμόδιος για τη θέση που ανέλαβε και πιθανόν το ίδιο ισχύει και για άλλα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου,  με σίγουρη εξαίρεση τον κ. Κουρουπό. 

Το Φεστιβάλ Αθηνών διασώθηκε λίγους μήνες πριν ξεκινήσει χάρη στην προσπάθεια που κατέβαλε ο αρμόδιος, ουσιαστικά και τυπικά, καλλιτεχνικός διευθυντής του. Δεν διασώθηκε απλώς, είχε μεγάλη επιτυχία : πολύ καλές ή/και εξαιρετικές παραστάσεις, μαζική συμμετοχή κόσμου, μειωμένες τιμές εισιτηρίων χωρίς μείωση εσόδων λόγω μεγαλύτερης προσέλευσης, κ.λπ., κ.λπ. Ο κ. Θεοδωρόπουλος είχε πει σχετικά σε συνέντευξή του ότι η καλλιτεχνική διεύθυνση του Φεστιβάλ δεν πρέπει ν’ αποτελεί ενός ανδρός αρχή. Συνεργάστηκε με συμβούλους σε διαφορετικούς τομείς, ξεκίνησε συνομιλία με τον καλλιτεχνικό κόσμο, έθεσε τέλος πάντων κανόνες αμοιβαιότητας και συνεργασίας. 

Όπως ο ίδιος δημοσιοποίησε μετά τη λήξη της περιόδου των παραστάσεων, η συνεργασία με το Διοικητικό Συμβούλιο ήταν αδύνατη. Πως, όμως, θα μπορέσουν να επιλυθούν με δημοκρατικό θεσμικό τρόπο προβλήματα όπως αυτά που ταλανίζουν όχι μόνο το Φεστιβάλ Αθηνών αλλά όλους σχεδόν τους πολιτιστικούς θεσμούς ; Με ποιες διαφανείς διαδικασίες, με ποια κριτήρια επιλογής προσώπων, με ποια αμεροληψία που αποτελεί θεμελιώδη αρχή της δημοκρατίας ; Η συγκρότηση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Αθηνών δεν πείθει κανένα. 

Ελένη Πορτάλιου
 


 

2 σχόλια:

  1. ΟΛΑ σωστά (και μπράβο...) αλλά φυσικα η κριτική δεν σταματά εδώ.

    Το άρθρο δήθεν-κριτικής του Μηλιού αποκαλύπτει ακόμη περισσότερα με σωστή ανάλυση. Η προ-τελευταία γραμμή, ειδικά... δείχνει τις ευσεβείς επιδιώξεις του, που κάθε άλλο παρά σε αυτο-εξευτελισμό αποσκοπούν (μάλλον το αντίθετο, φαίνεται πως αυτο-εξαπατάται)

    Μηλιός >>
    "Αλλά ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΌΝ ο ΣΥΡΙΖΑ κοιτάζει αποκλειστικά προς τα δεξιά, αγνοώντας το αριστερό άκρο του οπτικού πεδίου."

    Ω ναι, προς το παρόν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ακούει το Μηλιό.
    ΟΤΑΝ, όμως, με το καλό θα "εκπαιδευτεί" σωστά, τότε θα δοξάσει το Μηλιό... (η "πονηρή" προ-τελευταία γραμμή του άρθρου προσομοίωσης κριτικής).

    https://archive.is/OqfhR#selection-1101.0-1101.111 (direct link στο εδάφιο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το ΔΣ της Ελληνικό Φεστιβάλ απαντά στα περί παραίτησης του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου

    Με ένα μακροσκελές και αναλυτικό δελτίο τύπου το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικό Φεστιβάλ ΑΕ, απαντά στον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο.

    Γιώργος Στάθης : Επειδή το επίσημο σάητ του Φεστιβάλ ΞΗΛΩΣΕ την ανακοίνωση, έβαλα αυτή την αναδημοσίευσή της και σε "ασφαλές εσαεί αντίγραφο", ώστε να ΜΗ μπορεί να σβηστεί ΟΥΤΕ από την iefimerida. https://archive.is/53Idf

    ΑπάντησηΔιαγραφή